سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی
 بسم الله الرحمن الرحیم

این نوشته ی مختصر تقدیم میشود به شهید مظلوم دکتر بهشتی و یاران شهیدش در حزب جمهوری اسلامی . همچنین تقدیم میشود به منتخب مردم مومن و فهیم در سوم تیر 1384  ، رئیس جمهور شجاع ، مکتبی و مردمی دکتر احمدی نژاد . 

نبرد بزرگ 3

در جنگ نرم افزاری دشمن تلاش میکند تا به ما بفهماند که با خواندن چند تا مقاله و کتاب دشمن شناس میشویم . اگر باورمان شود ، که به آسانی میتوانیم دشمن را شناسایی کنیم ، شک نکنیم که در دام دشمن قرار گرفته ایم ، آنگاه دشمن را موجودی وهمی ، خیالی و ضعیف میپنداریم . واضح است که با چنین دیدی خیلی زود در چنگ دشمن قرار خواهیم گرفت .

بنابراین بر همه ی ما فرض است که با جدیت تلاش کنیم ،

اولا : این ذهنیت غلط ( وهمی ، خیالی و ضعیف بودن دشمن ) که با گستاخی عوامل داخلی  و نافهمی های عوامل خودی روز به روز گسترده تر میشود را از ذهن جامعه و بخصوص جوانانمان پاک کنیم .

ثانیا : به یاران جوانمان گوشزد کنیم که  دشمن تجهیزاتی مانند دروغ ، خدعه ، نیرنگ ، زر ، زور  ، تزویر ، ریا ، موسیقی ، شعر و سکس را علاوه بر روانشناسی ، جامعه شناسی ، تاریخ سازی ، تمدن آفرینی ، مردم شناسی ، مردم فریبی ، و خیلی چیز های دیگر مثل ماهواره ، صنعت فیلم سازی ، کارخانه های الگو سازی ، آبجو  سازی ، و هزاران مورد دیگر را در کنار توپ جنگی ، توپ فوتبال ، روزنامه ، مجله ، موشک ، هواپیما ، بمب ، زندان گوانتانامو ، زندان ابوغریب ، شکنجه ، قتل و ... قرار داده و بکار میبرد . 

ثالثا : بدانیم که با دشمنی مواجه ایم که تاریخی بسیار طولانی دارد و اهداف کل الارضی و جهان شمولی را دنبال میکند .و بقول محمد حسنین هیکل نویسنده ی مشهور مصری ما نباید به نوشته های مشکوک و مبهم متخصصین اکتفاء کنیم ، بلکه باید معلومات واقعی بیشتری کسب نماییم . تا جایی که بتوانیم مدعی شناخت دشمن بوده ، جنگی معنوی ، مهم و موثر را علیه او براه اندازیم .(ادامه دارد)

دوم تیر ماه هشتاد و پنج



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 85/4/2ساعت  7:17 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    این نوشته ی مختصر تقدیم می شود به رو ح بلند و ملکوتی معلمان شهید دکتر شریعتی و دکتر چمران .

                             

    نبرد بزرگ (2)

    عن ابی عبدالله علیه السلام : ان النبی صلی الله علیه و سلم بعث سریة ، فلما رجعوا ، قال : مرحبا بقوم قضوا الجهاد الاصغر و بقی علیهم الجهاد الاکبر . فقیل : یا رسول الله ، ما الجهاد الاکبر ؟ قال : جهاد النفس .

    یاران رسول خدا جنگ فیزیکی و نبرد سخت افزاری را بخوبی میدانند ، و از آفرین و خوشآمدگویی رسول خدا بر میآید که آنان در این جنگ رو در رو موفق هم بوده اند . آنان اکنون قهرمانان محبوب و رزمندگان راه خدا محسوب میشوند . و خوشا به حال آن مجاهدی که مدال مرحبا را از دست رسول معظم پروردگار دریافت کرده باشد .

    اما آنان نیازمند فهم این مطلب نیز هستند که جنگ با دشمن آشکار جنگ سختی نیست ، لذا آن را جنگ اصغر گویند . در جنگ اصغر رزمنده دشمن را میشناسد ، توان او را میداند ، و میتواند حدس بزند که تا چه اندازه دشمن جدی است . و هر چه قدر جدیت دشمن بیشتر باشد حس مقابله و آمادگی او برای نبرد با چنین دشمنی بیشتر میشود .

    اکنون که رزمندگان شادمان و سر بلند از جبهه نبرد کوچک برگشته اند ، پیامبر مکرم و نبی معظم پروردگار فرمان مبارزه با دشمنی عنود و کینه جو ، ناآشکار و نامحسوس را صادر میفرمایند . و از آنجاییکه این جنگ تفاوت های اساسی با جنک پیشین دارد و از کلام رسول الله که نبرد سابق را با کلمه ی قضوا و نبرد لاحق را با کلمه ی بقی ، همراه ساخته اند بر میآید ، که جنگ اکبر تمام شدنی نیست و در همیشه ی زمان ساری و جاری خواهد بود . سابقا در ترجمه ی حدیثی که میفرماید نحن معاشر الانبیاء نکلم الناس علی قدر عقولهم گفتیم که پیامبران فوق عقول مردم با مردم سخن میگویند ، اما به زبان مردم ، بطوری که مردم میفهمند آنان چه میگویند . البته این معنی منافاتی با فهم متعمقان و ژرف اندیشان ندارد ، مردم عام حظی دارند و اینان حظی برتر . از سوال موجود در حدیث که میپرسد ، جهاد اکبر چیست ؟ فهمیده میشود که جهاد اکبر با اینکه اکبر است ، برای مستمعین رسول خدا مفهوم نبوده ، لذا رسول الله جهاد اکبر را با آوردن جهاد النفس که ما آن را مبارزه ی نرم افزاری ترجمه کرده ایم ، به یارانشان میشناساند . ( ادامه دارد )

    بیست و نهم خرداد ماه هشتاد و پنج       



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 85/3/29ساعت  8:34 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    این نوشته ی مختصر تقدیم میشود به شهیدان مظلوم فلسطینی که من آنان را قربانیان جام جهانی فوتبال مینامم . فوتبالی که بسان مخدری بس رعب انگیز عامل تحمیق ملتها از یکسو و گستاخی و شقاوت فرزندان نامشروع اسرائیل از یکسوی دیگر شده است .  

     نبرد بزرگ (1)

    آنهایی که رسول الله را رسول الاسلام میخوانند و با شیطنت ارتباط پیامبر را با خداوند قطع میکنند . زمانیکه در مقابل عظمت اندیشه و تفکر رسول خدا ناگزیر از تعظیم و کرنش میشوند از آنجاییکه تصمیم گرفته اند دانش سرشار او را به حساب وحی و پروردگار نگذارند لذا پیامبر را نابغه ای با نبوغی بینظیر به جهانیان معرفی میکنند . براستی فرزند عبدالله و آمنه نابغه ای بزرگ و بیمانند است ، گرچه او هیچگاه ادعا نکرد که از پیش خود چیزی میگوید . برای ما که او را به عنوان رسول و فرستاده ی خدای بزرگ تحسین و پیروی میکنیم ، افتخاری بس عظیم است که جانمان را با فرمایشات متین و استوار این رهبر آسمانی زینت دهیم .

    کتاب وزین اربعین حدیث امام خمینی رحمة الله علیه ، با حدیثی از امام صادق علیه السلام شروع میشود که میفرماید نبی معظم ، بهنگام مراجعت جمعی از رزمندگان از میدان نبرد ، به آنان که با موفقیت نبرد کوچک را به انجام رسانده بودند ، آفرین گفت و متذکر شد که اکنون زمان نبرد بزرگ است . رزمندگان که انگار نمیدانستند نبرد بزرگ چیست ، از محبوبشان رسول الله پرسیدند که نبرد بزرگ کدام است ؟ رسول مکرم پروردگار فرمود : جهاد النفس که من آن را به نبرد نرم افزاری ترجمه میکنم . ادامه دارد ...

    بیست و سوم خرداد هشتاد و پنج 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 85/3/23ساعت  12:59 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]