سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

 در اعتراض به آنهایی که یهودیان را دوست دارند .

یا ایها الذین آمنوا لاتتخذوا الیهود و النصاری اولیاء بعضهم اولیاء بعض و من یتولهم منکم فانه منهم ان الله لایهدی القوم الظالمین .

و تری الذین فی قلوبهم مرض یسارعون فیهم ( آیه ی 51 و 52 سوره ی مائده ) .

ای کسانی که ایمان آورده اید ، یهود و نصاری را دوستان ( خود ) مگیرید ( که ) بعضی از آنان دوستان بعض دیگرند . و هر کس از شما آنها را به دوستی گیرد ، از آنان خواهد بود . آری ، خدا گروه ستمگران را راه نمی نماید .

و می بینی کسانی که در دلهایشان بیماری است ، در ( دوستی ) با آنان شتاب می ورزند .

به معنای آیه دقیق شوید ، لحن تند آیه را با همه ی وجودتان احساس میکنید ، شدت تهدید را درک میکنید . چرا خداوند مومنان را از دوستی و رفاقت با یهود و نصاری نهی میکند ؟ ، چرا خداوند بطور مطلق و بدون هیچ قیدی و بدون هیچ تخصیصی هر نوع دوستی و قرابت با یهود و نصاری را منع میکند ؟ چه امری باعث شده تا خدای حکیم با صراحت و خارج از محدوده ی اهل کتاب ، از یهود و نصاری نام بیرد ؟

چه امری یهود و نصاری ای را که بسیار با هم تضاد دارند ، یکی ساخته است ؟ تضاد بین یهود و نصاری به اندازه ای زیاد است که میتوان کلمه ی افراط را برای آن بکار برد . تضادی که از محدوده ی دینی عبور کرده و به مسائل و پدیده های دنیوی نیز رسیده است . امروزه یهودیان به جای علامت جمع که در همه ی دنیا به شکل ( + ) است ، تنها به خاطر اینکه به شکل صلیب و یادآور به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح علیه السلام است ، از نشانه دیگری که به شکل حرف لاتین تی ( T ) است ، استفاده میکنند . و حقیقتا چه امری و برای چه مقصودی این تضاد فاحش بین یهود و نصاری را مدیریت و کنترل میکند ؟

آیا لحن تند و تهدید شدید بویژه در این قسمت از آیه که میفرماید : و من یتولهم منکم فانه منهم ، نباید خواننده را وحشت زده و هراسان سازد ؟ ورود در طائفه ی ستم پیشه تابلوی بن بست هدایت را نمایان میسازد . چرا خدای متعال متعرض ویژگی مرض و دردی که اینان در سینه دارند ، نشده است ؟

خدایا اینانی که با این شتاب به سوی یهود و نصاری میروند ، چرا به جای - یسارعون الیهم - به سمت و سوی یهود و نصاری میروند ، یسارعون فیهم - در سمت و سوی یهود و نصاری میروند ؟

در پاسخ یابی برای هریک از این سوالات ممکن است با مطالب و دیدگاههایی مواجه شوید و گمان برید که آیه ی فوق آنگونه که ما در پرسش آورده ایم ، افاده ی عموم ندارد و مفید معنای اطلاق نیست . این معلم فقیر در صدد نقد و یا خدای نخواسته در صدد نفی زحمات اندیشمندان محقق نیست ، بلکه دلتنگی هایش را با ذکر این نکته که خصوصیت مورد نمیتواند مخصص آیه باشد ، به سمع دوستان جوان میرساند .

این آیات به جهت در بر داشتن شدید ترین لحن تهدید بیش از عصر نزول ، مفید حال و روز امروز و فردای ماست . هیچ دوستی ای بدون پیآمد نیست حتی دوستی های ابتدایی کودکان و نوجوانان . تاثیر پذیری و تقلید کردن حرکات و سکنات از اولین نشانه های دوستی ، مودت و محبت به یکدیگر است . لا تتخذوا الیهود و النصاری اولیاء - تحکم نهی بیان کننده ی آن است که میل شما ، علاقه مندی شما ، دلخواه شما و نیاز شما به دوستی و محبت ، بسوی یهود و نصاری نباشد ، ان المحب لمن احب مطیع  . اگر اطاعت و پیروی از یهود و نصاری در آن چیزی که آنان را به هم متصل کرده است ، واقع شد ، یهود و نصاری به هدف خود رسیده اند - و من یتولهم منکم فانه منهم . یهودی و مسیحی شدن که در آیه آمده است ، سخت نیست ، کافی است در مقابل هوا پرستی و زیاده خواهی آنان سر تسلیم فرود آورید ، خلقیات و تمنیات آنان را بپذیرید ، مجری سبک و سیاق آنان در تعامل با دیگران شوید . حاخام ها و کشیش ها را بعنوان قانون گذار ، مدیر و مدبر جامعه ی جهانی برسمیت بشناسید .

الکسیس ، ادیسون و اسفندیار .

دکتر الکسیس کارل در صفحه ی 99 کتاب انسان موجود ناشناخته میگویند : غالب دانشمندان وقتی در خصوص چیزهایی که نمیدانند اظهار نظر میکنند ، بالطبع پیشرفت آن موضوع از لحاظ اصول و اساس به عقب میافتد . مثلا ادیسون که یک صنعتگر مادی بود ، نسبت به فلسفه و مذهب نیز عقائدی داشت که مردم مجبور بودند نظرات او را درست بدانند و خیال میکردند همانطوری که نظریاتش در اختراعات عمیق و درست است در این مسائل درست تشخیص داده است .  در مثال مناقشه نیست و امثال رحیم مشایی ها همانند موردی که آقای دکتر الکسیس کارل آورده ، سایز و قواره ای ندارند تا برای حرف هایشان نقد و تحلیلی گفته شود ، لذا از آنجاییکه دوستان جوان ما به کم سوادی آدمهایی که هر از گاهی حرفی میپرانند و با محبتشان به یهودیان و نصاری بلاهت ذاتیشان را آشکار میسازند ، واقف هستند . لب فرو میبندیم و به سکوت بسنده میکنیم و حتی از اینکه بگوییم : ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولنگه توست ، عرض خود میبری و زحمت ما میداری ، امتناع میورزیم .  



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 87/5/30ساعت  1:14 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]