سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی
بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش عصر ایران (asriran.com)، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت با بیان این ادعا که یهودیان ساکن ایران از تبعیض و وضعیت مالی ناگوار رنج می برند، اضافه کرد: "با وجود این شرایط شمار یهودیان ایرانی که به اسرائیل مهاجرت می کنند رو به کاهش است."

براساس این گزارش در سال 2005 تعداد 113 یهودی از ایران به اسرائیل مهاجرت کردند و این رقم در سال 2006 تنها 65 نفر گزارش شد.

در همین حال تعداد یهودیانی که از ابتدای سال 2007 تاکنون به اسرائیل سفر کرده اند تنها 64 نفر بوده است.
این در حالی است که اسرائیل پیشتر به خانواده های یهودی ایرانی وعده داده بود در صورت مهاجرت به اسرائیل از کمک های مالی بهره مند خواهند شد. جامعه یهودیان ایران در آمریکا نیز قول داده بود که به ایرانیان مهاجر به اسرائیل 10 هزار دلار پاداش دهد.

به نوشته  روزنامه یدیعوت آحارنوت چاپ تل آویو هم اکنون 25 هزار یهودی در ایران زندگی می کنند و پیش بینی می شد بسیاری از این افراد به واسطه اظهارات ضدصهونیستی احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران از این کشور فرار کنند.

هرچند ایران مانع از ترک یهودیان از این کشور و مهاجرت به اسرائیل نمی شود اما شمار یهودیان علاقه مند به سفر به اسرائیل کاهش یافته است. کد خبر :23076 تاریخ 14/05/1386

اکنون سوالی که وجود دارد این است ، پس چرا یهودیان ایران به سرزمین باصطلاح موعود یعنی اسرائیل ( فلسطین اشغالی ) که به خاطر آن خون های بسیاری را ریخته اند و مادران زیادی را عزادار ساخته اند ، مهاجرت نمیکنند ؟

البته این سوالی نیست که تنها در ذهن مردم فهیم ایران وجود دارد بلکه شبکه خبری بی بی سی نزذیک به یک سال پیش مرموزانه سوال و جواب را در عبارتی مختصر آورده است . میگوید : گرچه ایران و اسرائیل ( رژیم اشغالگر قدس ) دشمنان قسم خورده ی یکدیگرند اما چنین مینماید که یهودیان ایران کاملا آگاهانه تصمیم گرفته اند در کشور خود بمانند . بازتاب ، کد خبر : 48892 تاریخ 1/7/1385

شما دوستان ارجمند بگویید از تصمیم کاملا آگاهانه یهودیان ایران برای ماندن چه برداشتی دارید ؟   



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 86/5/16ساعت  4:30 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]