سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

 

او کیست ؟ ( قسمت پایانی )

« و اول چیزی که در لوح محفوظ نوشته شد این بود که منم خدایی که به جز من خدایی نیست ، هر که پدر و مادر از او راضی باشد من نیز از او راضی هستم و هر که پدر و مادر بر او خشمناک باشد من نیز بر او خشمناکم .»

 

آیت الله ، مادر، ادب

 روزی شخصی منزل معظم له آمد و خواست با ایشان ملاقات کند . در خانه را به صدا در آورد و گفت : آقا جان منزل تشریف دارند ؟ آقا در حال استراحت بود و مادرشان پاسخ داد که آقا خوابیده است . هم زمان معظم له از خواب برخاست و از اطاق بیرون آمد و به مادرش گفت : ننه جان ، شما دیگر به من آقا نگو . همان محمد صدا بزنی کافی است .

در اواخر عمر که مادرشان  بر اثر کهولت نمی توانستند برای قضای حاجت بیرون بروند و خودشان را رسیدگی نمایند ، معظم له در گوشه اطاق جایی درست کرده بود که مادرشان برای قضای حاجت در زحمت

 نباشند و معمولا ظرف و لگن را خالی می کردند ، وقتی به ایشان اعتراض کردند که بچه ها ظرف را خالی می کنند ، شما چرا به زحمت می افتید ! می فرمود: من بچه های خود را دوست دارم ، اگر آن ها این وظیفه را خوب انجام ندهند و کوتاهی کنند ، آنوقت از آنان دلگیر می شوم . 

 

 خواننده ی ارجمند این سطور چند نفر مانند حضرت آیت الله العظمی کوهستانی می شناسد ؟

یکی ، دو تا و یا ده تا ..

دوست داشتم در جواب می شنیدم اگر سی میلیون جوان داریم ، سی میلیون مانند آیت الله داریم .

اما افسوس ، حکایت پسرها و دخترهای سر گردان در کوچه و پس کوچه که ظاهر آراسته ی خود را نشانه کمال می دانند ، حکایت تلخ موفقیت تعلیمات کوچه بازاری پروتکل های حاکمان صهیونیسم است که با مشوب ساختن افکار ، جوانان را در دریایی از اوهام شاعرانه غرق ، در پیچ و خم اطلاعات متناقص گم و فارغ از هر گونه خلاقیت فردی به آلت دستی ناچیز تبدیل کرده اند .

آنان رسما اعلام می کنند تا زمانی که افراد جوامع مختلف مطابق الگو و انگاره های تربیتی ما دوباره تربیت نشوند ، نمی توانیم برنامه هایمان را در اینگونه جوامع پیاده کنیم . آنان تصمیم دارند در یک برنامه ی محتاطانه ، توام با آموزش در کمتر از یک دهه ، منش و خلق و خوی سر سخت ترین افراد را تغییر دهند و آنان را مانند افرادی از پیش مطیع ، به زیر سلطه خویش در آورند .

پدرها و مادرها هوشیار باشند آنان تنها کودکان ، نوجوانان وجوانان ما را هدف قرار نداده اند بلکه شما پدر عزیز و مادر گرامی نیز هدف تعلیمات دوباره قرار گرفته اید .

دوست جوان من بداند :

 حضرت رسول (ص) فرمود : « نیکی با پدر و مادر از نماز و روزه و حج و عمره و جهاد در راه خدا برتر است .»

امام جعفر صادق (ع) فرمود : « برترین اعمال نماز در اول وقت ، نیکی به پدر و مادر و جهاد در راه خداست .»

حضرت آیت الله کوهستانی به سال 1267 هجری شمسی  در روستای کوهستان دیده به جهان گشود و به تاریخ جمعه چهاردهم ربیع الاول برابر با هشتم اردیبهشت سال 1351 هجری شمسی قلب مبارکش از تپش باز ایستاد .

 زیارتگاه آن عزیز سفر کرده ، حرم مطهر امام رضا علیه السلام ، رواق دارالسیا‌‌دة    

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 84/2/3ساعت  10:31 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]