سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

در دفاع از مظلوم (21)

و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد (قسمت نهم)

شجاعت و صراحت لهجه ی دکتر احمدی نژاد در مناظره اش با مهندس موسوی جبهه ی متحد زر و زور و تزویر را برای همیشه رسوا ساخت . این پیروزی بر دوستداران عدالت علوی مبارک باد .

چهار سال است که برای مشکلات مردم هر طرحی که می‌دهیم، تمسخر و کارشکنی می‌کنند، اما حالا فهمیده‌اند که باید برای حل مشکلات مردم تلاش کرد گرچه معتقدم که هنوز هم نمی‌دانند در کشور چه خبر است و غافلند که دولت نهم بیش از 60 هزار خانوار کپر نشین را در کرمان از دولت قبل تحویل گرفت و اسکان داد.

ما درباره حرف‌هایی که می‌زنیم سند داریم و هرچه که می‌گوئیم با آدرس روی زمین نشان می‌دهیم و آنها هم باید برای حرف‌هایشان سند ارائه دهند؛ ما که دعوا نداریم ما می‌گوئیم باید منطقی گفتگو کرد و به ملت هم که ایمان داریم و همه باید در برابر انتخاب ملت تسلیم شویم؛ یک بار بعد از 24 سال مردم فردی غیر از آنها را انتخاب کردند اما آنها می‌گویند ملت منحرف شده است درحالی که باید بگذارند عده‌ای غیر از آنها هم کشور را اداره کنند.

 

پرستش نامحسوس .

روی عن ابی جعفر و ابی عبدالله انهما قالا : اما و الله ما صاموا و لا صلوا و لکنهم احلوا لهم حراما و حرموا علیهم حلالا فاتبعوهم و عبدوهم من حیث لا یشعرون .

قطعا توجه دارید که سرزنش موجود در آیه ی 31 سوره ی توبه ، اتخذوا احبارهم و رهبانهم اربابا من دون الله . به خاطر آن نبود که یهودیها و نصرانیها برای رهبران دینی شان روزه میگرفتند و یا نماز بجای می آوردند . چرا که دعوت مستقیم به پرستش با واکنش مواجه میشود . آنان باید به صورت نامحسوس و آنطور که در روایت آمده به صورت لایشعرون ، به پرستش و عبادت بپردازند . سرزنش در آیه بخاطر این تفکر است که یهود و نصاری رهبرانشان را مستقلا و در برابر خدای متعال قانونگزار میدانستند . اگر احبار و رهبان اعلان میکردند مثلا یک حرامی که تا الآن حرام بوده ، از این لحظه حلال است ، میپذیرفتند . و اگر میگفتند که ما فتوا میدهیم این حلال خدا دیگر حلال نیست ، حرام است . قبول و تبعیت میکردند .

در یک حدیثی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به همین نکته اشاره میکند . این حدیث را علمای محقق در جای درستش استفاده میکنند . اما من میخواهم این حدیث را به جهت اینکه در ابتدای آن عدی پسر حاتم حامل نشان و سمبل غیر مسلمانان است و به خاطر همین نشان رسول خدا متذکر پرستش غیر محسوس از جانب یهودیان و مسیحیان میشود و از این که میبیند جوانی از تازه مسلمانها بدون توجه به این مطلب همچنان - من حیث لا یشعرون - در برده گی مانده و برای اینکه خط بطلان بر همه ی علاقه های ظاهری و باطنی بین این جوان تازه مسلمان و اربابان یهودی مسیحی بکشد ، به بهانه ی حمل سمبلی ظاهرا مادی به ریشه های فکری و معنوی آن میپردازد . لذا تقاضا دارم که شما عزیزان خواننده ، این حدیث را در مورد مد و مد گرایی که متاسفانه ریز و درشت جوامع غیر یهودی را در بر گرفته است ، بکار ببیرید .

عدی پسر حاتم میگوید آمدم خدمت رسول خدا در حالی که صلیبی از طلا در گردن من بود . قال اتیت رسول الله (ص) و فی عنقی صلیب من ذهب . حضرت مرا صدا زد و فرمود : این بت را از گردنت در آور . فقال لی یا عدی اطرح هذا الوثن من عنقک . و من چنین کردم . و به آن جناب نزدیکتر شدم . قال فطرحته ثم انتهیت الیه . شنیدم این آیه از سوره ی توبه را میخواند که یهودیها و نصرانیها احبار و رهبان هایشان را خدا پنداشتند . و هو یقرا من سورة البرائة هذه الآیة : اتخذوا احبارهم و رهبانهم اربابا . عدی میگوید : صبر کردم تا اینکه رسول خدا آیه را تمام کرد . حتی فرغ منها . میگوید : به رسول خدا گفتم ما هیچوقت رهبران خود را پرستش نمیکنیم . فقلت انا لسنا نعبدهم . پیامبر خدا فرمود : آیا چنین نیست که آنها حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال میکنند و شما از آنها پیروی میکنید ؟ فقال : ء لیس یحرمون ما احل الله فتحرمونه و یحلون ما حرم الله فتستحلونه ؟ من گفتم ، بله ، همینطور است . فقلت بلی . فرمود : همین عبادت و پرستش کردن نسبت به آنهاست . قال : فتلک عبادتهم

ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 88/3/13ساعت  3:20 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    در دفاع از مظلوم (20)

    و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد (قسمت هشتم)

    دولت در بررسی‌هایی که داشت مشاهده کرد که بعد از انقلاب 50 درصد دلار 7 تومانی نه به مردم بلکه به برخی افراد خاص داده شد. و در حالی که دلار در دوره جنگ در بازار 150 تومان بود یک عده خاص از دلارهای 7 تومانی استفاده کردند و برج‌های زیادی را برای خود برپا کردند. دولت تصمیم گرفت 40 درصد کارخانه‌ ها را تحت عنوان سهام عدالت بین مردم توزیع کنند تا مقداری از این دلارهای هفت تومانی که برخی خورده‌اند به دست مردم برسد و ما سهام عدالت را به خدمت مقام معظم رهبری بردیم و ایشان هم آن را ملاحظه و تائید کردند و مجلس هم آن را تصویب کرد اما از زمانی که شروع به توزیع سهام عدالت کردیم گلوها پاره شد و فریادها به هوا برخاست که این کار اشتباه است و آنها می‌گویند که مردم نمی‌توانند کارخانه‌ها را اداره کنند لذا کارخانه‌ها را با قیمت پایین‌تر باید به افرادی بدهیم که ما به شما می‌گوییم و به صورت قسطی در اختیار آنها قرار دهیم که دوستان ما هستند. رییس‌جمهوری در سخنان خود با اشاره به برخی هجمه‌ها و تخریب‌های سازمان‌یافته علیه دولت اظهار داشت: در صورت صلاحدید در مناظره‌ها اسامی برخی از مفسدان اقتصادی را برای مردم افشا خواهم کرد که مردم با شعارهایی مانند "احمدی افشا افشا کن"، "حی‌علی خیرالعمل احمدی‌نژاد مرد عمل" از سخنان رییس‌جمهور به شدت حمایت کردند.

     

    برده گیری عامل اتحاد .

    ابوبکر جابر الجزائری در جلد اول تفسیرش به نام ایسرالتفاسیر حدیثی از رسول الله صلی الله و علیه و آله میآورد . روی احمد بسند جید عن ابی هریرة ان النبی ( ص ) قال : لا ترتکبوا ما ارتکبت الیهود فتستحلوا محارم الله بادنی حیل .

    آنچه که یهود مرتکب شد ، شما مرتکب نشوید . اگر مرتکب گناه یهودی شوید ، حرام خدا را با کمترین توجیه حلال میسازید .

    آنچه در این حدیث ، جای تامل و تفکر دارد عبارت - بادنی حیل - است . با کمترین حیله حلال سازی صورت میگیرد .

    یهود سابقه ی طولانی در برده گیری و برده سازی دارد . آنچه امروز آنها را با همه ی اختلافات یکی ساخته است - بعضهم اولیاء بعض – میباشد .

    مطالعه و دقت در آیه ی 31 سوره ی توبه شما را با آئینی آشنا میسازد که رمز اتحاد یهود و نصاری است و آن ، این است که همه ی دنیا باید در مقابل ربوبیت سران پیدا و ناپیدای یهود و نصاری خاضع و خاشع باشند . لذا جمیع رسانه ها از نقوشی که بر کاسه و بشقاب است تا نوشته ای که بر پیراهنی نقش بسته است . از عروسکی که ظاهرا لبخندی بر لبان کودکی مینشاند تا کارتونی که ظاهرا قصد سرگرمی نوجوانی را دارد . و تا هر کجا که ذهن دوست خوب من کشش دارد و میتواند تصوری از رسانه بدهد ، همه متحدا در تلاشند تا همنشینی با یهود را تسحیل و زمینه های - یسارعون فیهم - را با - ادنی حیل - ممکن سازند .    

    اتخذوا احبارهم و رهبانهم اربابا من دون الله ( آیه ی 31 سوره ی توبه ) .

    مردم یهودی و نصرانی بجای خدای متعال احبار و رهبان را ارباب خود پنداشتند و بجای اینکه مطیع دستورات ذات الهی باشند ، دستورات و قوانین آخوند هایشان را میپذیرفتند . و بدینسان عملا علماء و ملاهایشان را پرستش میکردند . وضع مستقلانه قوانین و احکام ، موجب حذف خدا و موجب ارتقاء شان و رتبه ی احبار و رهبان تا حد پروردگاری گردید .

    نکته ی موجود اینکه آیه فقط برای سرزنش مردم یهودی و نصرانی نیست ، امروز هم اگر کسی بدون هیچ قید و شرطی فرمانبر حاخام ها و کشیشان و مجامع و محافل تحمیلی که بطور آشکار و نهان تدبیر امور میکنند و به مدیریت جامعه ی جهانی میپردازند ، باشد و بجای خدا آنان را ارباب خود قرار دهد ، باید سرزنش شود .

    ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/3/10ساعت  7:13 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    در دفاع از مظلوم (19)

    و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد (قسمت هفتم)

    از کسانی که دولت نهم منافع نامشروعشان را تهدید کرده است انتظاری جز هزینه کردن های بی حد و حساب برای تخریب دولت نمی رود. صادقانه می گویم که به کینه و حسادتی که اینان از من به دل دارند افتخار می کنم و خدا نیاورد آن روزی را که این گروه اندک و لی پرهیاهو، از من و همکارانم راضی باشند و بخواهند از تلاش های دولت قدردانی کنند. اگر امروز دربرابر این هجمه های زهرآگین سکوت کرده ام برای مصالح مردم عزیزمان بوده است و اگر روزی این سکوت را بشکنم، از خدا می خواهم که جز برای دفاع از منافع و مصالح مردم صبورمان نباشد. از اینکه خواسته های دیروز تخریبگران امروز را بر منافع ملت ترجیح نداده ام خرسندم و هرگز احساس پشیمانی نمی کنم.

    بردگی مدرن .

    شما دوستان من بدانید : هیچگاه مد در مثلا آرایش سر و صورت متوقف نمیشود . هیچگاه مد در پشت سد پوشاک و لباس نمیماند . مد به سیرت آدمی نفوذ گسترده ای خواهد داشت . همه ی وجود او را تحت تاثیر قرار خواهد داد . در باطن مد ، یهودی سازی و یهودیگری را جستجو کنید . آنچه از ظاهر مد نمایش داده میشود ، نشان از ریشه های آن در اعماق وجود آدمی دارد . کافی است که یک لبخند به دشمن یهودی بزنید ، تا آخر باید خفت یهودیگری را بر دوش بکشید .

    در روایتی رسول مکرم و نبی معظم که درود الهی بر او و بر خاندان بزرگوارش باد ، میفرمایند : هیچ یهودی ای با مسلمانی خلوت نکرده است جز اینکه قصد قتل او را کرده است . آنچه بعنوان سوال مطرح است و جای تامل و تعمق دارد آن است که میلیونها غیر یهودی و مسلمان از لحظه ای که بدنیا میآیند و تا وقتی که از این دنیا میروند حتی یک یهودی و یا یک نصرانی را ملاقات نمیکنند ، چگونه است که این همه مقتول و مجروح حاصل از همنشینی با یهود و نصاری روی دست غیر یهود و مسلمان مانده است ؟ پاسخ را در القای رسانه ای مد و عدم سواد رسانه ای در غیر یهود و مسلمان بجویید .

    ادامه دارد ...

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 88/3/9ساعت  7:48 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    در دفاع از مظلوم (18)

    و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد (قسمت ششم)

    قسمتی از بیانیه ی جنبش عدالتخواه دانشجویی در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

    http://alef.ir/1388/content/view/46815

    در این میان مواضع مهندس میر حسین موسوی که روزگاری مشتاقانه منتظر شکستن سکوت سنگینش بودیم تا در مقابل روند آرمان گریزانه 16 ساله بایستد، بیش از دیگران ما را شگفت زده کرده است و امروز احساس خطری می نماید که در طول آن 16 سال و در مقابل تجویز نوشیدن جام زهر و پذیرش نظام سلطه جهانی و حرکت به سمت لیبرال سرمایه داری و عقب نشینی از منافع ملی در پرونده هسته ای و... احساس ننموده است! نخست وزیر محبوب امام (ره) که روزگاری از «آمادگی نبرد نظامی» با اسرائیل سخن می گفت و از بستن شیرهای نفت در دفاع از مستضعفین و مظلومین فلسطین، این روزها ایجاد تردید در هولوکاست را «ماجراجویی» می خواند و حمایت از آرمانهای فلسطین را به حل معضل تورم و... منوط می‌کند و سیاست های اقتصادی دوران امام را –که از خاطرات شیرین در حافظه تاریخی مردم است- ویژه آن شرایط دانسته و با تکرار شعار اوباما در قالب تغییر سازنده، و در عین حال همچنان از آرمانهای امام(ره) سخن می گوید. در حالی که به اعتراف دوست و دشمن، ایران، امروز بر قله عزت جهانی ایستاده و رییس جمهور مردمی اش به سبب احیای آرمان های غبار گرفته حضرت روح الله از محبوب ترین چهره ها در قلوب مسلمین و مستضعفین و ملت های آزاده جهان است، مهندس موسوی ایران را در حد سومالی می بیند و از رفتن آبروی ایران در جهان سخن می گوید! اینکه در این بیست سال بر نخست وزیر محبوب مستضعفین چه رفته است که امروز اینچنین سرمایه داران زالو صفت، لیبرال های خوش خط و خال و دشمنان آرمان های امام و انقلاب دور او را گرفته اند مجالی دیگر می طلبد. فقط برادر گرامی آقای مهندس موسوی بداند که فرزندان نسل سومی حضرت روح الله امروز از این که ایشان خط خود را از لیبرالها و سرمایه‌سالاران و سازشکاران تفکیک نمی کند، سخت دلگیر و ناراحتند. جناب مهندس موسوی! بدانید از اینکه می بینیم یاور پیشین مستضعفین، تلاش برای توزیع عادلانه ثروت را به «گداپروری» تشبیه می‌کند و روحیه مردمی و هم نشینی با مستضعفین را «عوام فریبی» می خواند و مواضع انقلابی و البته منطقی و مستدل در دفاع از مظلومین جهان را «ماجراجویی» می نامد سخت آزرده خاطریم و برای نجات شما، از فتنه تجدیدنظرطلبان دعا می کینم اما اکنون وظیفه خود می دانیم که اعلام نماییم ضمن احترام به هر چهار نامزد محترم و با بررسی رویکردها و مواضع آنها، فارغ از نگاه های حزبی و سیاست زده‌ی چپ و راست و جنگ های زرگری شرکای سیاسی تحت عنوان اصول گرا و اصلاح طلب، و زد و بندها برای حذف گفتمان انقلاب اسلامی، همچنان در میان چهار نامزد مذکور جناب آقای دکتر احمدی نژاد را با فاصله از سایرین، نزدیکتر به گفتمان انقلاب و اصلح تشخیص می دهیم.

    دوستی و پیآمدها .

    این آیات به جهت در بر داشتن شدید ترین لحن تهدید بیش از عصر نزول ، مفید حال و روز امروز و فردای ماست . هیچ دوستی ای بدون پیآمد نیست حتی دوستی های ابتدایی کودکان و نوجوانان . تاثیر پذیری و تقلید کردن حرکات و سکنات از اولین نشانه های دوستی ، مودت و محبت به یکدیگر است .

    لا تتخذوا الیهود و النصاری اولیاء - تحکم نهی بیان کننده ی آن است که میل شما ، علاقه مندی شما ، دلخواه شما و نیاز شما به دوستی و محبت ، بسوی یهود و نصاری نباشد ، ان المحب لمن احب مطیع.

    اگر اطاعت و پیروی از یهود و نصاری در آن چیزی که آنان را به هم متصل کرده است ، واقع شد ، یهود و نصاری به هدف خود رسیده اند - و من یتولهم منکم فانه منهم . یهودی و مسیحی شدن که در آیه آمده است ، سخت نیست ، کافی است در مقابل هوا پرستی و زیاده خواهی آنان سر تسلیم فرود آورید ، خلقیات و تمنیات آنان را بپذیرید ، مجری سبک و سیاق آنان در تعامل با دیگران شوید . حاخام ها و کشیش ها را بعنوان قانون گذار ، مدیر و مدبر جامعه ی جهانی برسمیت بشناسید .

    دوستان خوبم تاکید میکنم : یهودی و مسیحی شدن واقعا سخت نیست ، کافی است حمال نشانه ها و سمبلهای آنان در انظار و در میان مردم باشید . در روایتی امام علیه السلام وقتی که بر پای علی السابری کفشی یهودی میبینند ، خطاب میکنند به او و میگویند : یا علی از چه زمانی یهودی شده ای ؟ عن علی السابری قال : رآنی ابوالحسن علیه السلام و علی نعل غیر مخصرة . فقال : یا علی متی تهودت ؟

    مبادا گرفتار سفسطه و زبان بازی شوید . در تعریف افلاطون چنانچه گفته اند : سوفسطائیان ، دکاندارانی هستند با کالاهای معنوی . زبان بازان امروزی با ترهاتی از این قبیل که مد ، زیبایی های دوره ای و گذرا ست ، و فاقد تاثیرات اخلاقی و رفتاری است ، جدای از اینکه میلیونها نفر را از حس زیبا شناسی محروم ساختند ، پولهایشان را به یغما بردند ، تحقیرشان کردند ، مبشر و مبلغ احکام هواپرستانه و مصرف گرایانه شدند ، علاوه بر اینکه به اشباع حس تفوق طلبی و برتری طلبی ریشه دارشان پرداختند ، در سطح وسیعی بردگی مدرن را نیز نهادینه ساختند.

    ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 88/3/8ساعت  6:53 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    در دفاع از مظلوم (17)

    و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد (قسمت پنجم)

    برخی‌ها به نام مسلمانی از نام امام (عج) وحشت دارند و در برابر بردن نام آن امام، تمسخر و توهین می‌کنند اما دنیا باید بداند اگر چه مظلومیت ارثیه حضرت زهرا (س) است اما ملت ایران مظلومیت فاطمی، علوی و حسینی را به افتخار تمجید قدرتهای بزرگ نخواهد فروخت. ما سینه‌های خود و گلوی خود را برای شمَشیرها و نیزه‌های شما آماده کرده‌ایم اما برای تسلیم در برابر زورگوییهای دشمنان و فاسدان و دزدان، «هیهات منا الذله» .

    قرآن ، تهدید و یهود

    یا ایها الذین آمنوا لاتتخذوا الیهود و النصاری اولیاء بعضهم اولیاء بعض و من یتولهم منکم فانه منهم ان الله لایهدی القوم الظالمین .

    و تری الذین فی قلوبهم مرض یسارعون فیهم ( آیه ی 51 و 52 سوره ی مائده ) .

    ای کسانی که ایمان آورده اید ، یهود و نصاری را دوستان ( خود ) مگیرید ( که ) بعضی از آنان دوستان بعض دیگرند . و هر کس از شما آنها را به دوستی گیرد ، از آنان خواهد بود . آری ، خدا گروه ستمگران را راه نمی نماید .

    و می بینی کسانی که در دلهایشان بیماری است ، در ( دوستی ) با آنان شتاب می ورزند .

    به معنای آیه دقیق شوید ، لحن تند آیه را با همه ی وجودتان احساس میکنید ، شدت تهدید را درک میکنید . چرا خداوند مومنان را از دوستی و رفاقت با یهود و نصاری نهی میکند ؟ ، چرا خداوند بطور مطلق و بدون هیچ قیدی و بدون هیچ تخصیصی هر نوع دوستی و قرابت با یهود و نصاری را منع میکند ؟ چه امری باعث شده تا خدای حکیم با صراحت و خارج از محدوده ی اهل کتاب ، از یهود و نصاری نام ببرد ؟ چه امری یهود و نصاری ای را که بسیار با هم تضاد دارند ، یکی ساخته است ؟

    تضاد بین یهود و نصاری به اندازه ای زیاد است که میتوان کلمه ی افراط را برای آن بکار برد . تضادی که از محدوده ی دینی عبور کرده و به مسائل و پدیده های دنیوی نیز رسیده است . امروزه یهودیان به جای علامت جمع که در همه ی دنیا به شکل ( + ) است ، تنها به خاطر اینکه به شکل صلیب و یادآور به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح علیه السلام است ، از نشانه دیگری که به شکل حرف لاتین تی ( T ) است ، استفاده میکنند .

    و حقیقتا چه امری و برای چه مقصودی این تضاد فاحش بین یهود و نصاری را مدیریت و کنترل میکند ؟

    آیا لحن تند و تهدید شدید بویژه در این قسمت از آیه که میفرماید : و من یتولهم منکم فانه منهم ، نباید خواننده را وحشت زده و هراسان سازد ؟ ورود در طائفه ی ستم پیشه تابلوی بن بست هدایت را نمایان میسازد . چرا خدای متعال متعرض ویژگی مرض و دردی که اینان در سینه دارند ، نشده است ؟

    خدایا اینانی که با این شتاب به سوی یهود و نصاری میروند ، چرا به جای - یسارعون الیهم - به سمت و سوی یهود و نصاری میروند ، یسارعون فیهم - در سمت و سوی یهود و نصاری میروند ؟

    در پاسخ یابی برای هریک از این سوالات ممکن است با مطالب و دیدگاههایی مواجه شوید و گمان برید که آیه ی فوق آنگونه که ما در پرسش آورده ایم ، افاده ی عموم ندارد و مفید معنای اطلاق نیست . این معلم فقیر در صدد نقد و یا خدای نخواسته در صدد نفی زحمات اندیشمندان محقق نیست ، بلکه دلتنگی هایش را با ذکر این نکته که خصوصیت مورد نمیتواند مخصص آیه باشد ، به سمع دوستان جوان میرساند .

    ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 88/3/7ساعت  6:10 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    در دفاع از مظلوم (16)

    و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد (قسمت چهارم)

    امروز همه دارند می بینند ، ما هم داریم می بینیم و دیگران هم شاهدند که حجم کار متراکمی که دولت انجام میدهد ، انصافا درخور تحسین و ستایش است ، کار خیلی خوبی است . (مقام معظم رهبری 18/7/1385)

    قرآن و بعد تهدید .

    و اتقوا فتنة لاتصیبن الذین ظلموا منکم خاصة و اعلموا ان الله شدید العقاب . ( انفال آیه ی 25 )  

    و از فتنه ای که تنها به ستمکاران شما نمی رسد بترسید و بدانید که خدا سخت کیفر است .  

    خداوند در این آیه ی شریفه همه ی مومنان را بخاطر ستم تعدادی تهدید میکند . خطاب تهدید و زنهار شامل همه ی مردم با ایمان است ، گرچه معدودی از مومنان ظلم پیشه کرده اند . ما در صدد تفسیر آیه نیستیم . اما برای اطلاع دوستانم میگویم : اگر بلای بی اعتنایی و عدم توجه به روحیات ، خلقیات و رفتار مردم در جان ما نشیند ، نباید توقع سلامتی و نجات حتمی برای خود و آنهایی که متعلق به ما هستند ، را داشته باشیم . ظلمها مراتبی دارند و آثار سوء بعضی از ظلمها فراگیر است . اگر حاکم قریه و روستایی فردی غیر مومن بود ، آثار سوء حاکمیت او محصور در روستاست ، با کمی تلاش و موعظه میتوان از آثار سوء آن کاست . اما اگر بر سرزمین پهناوری حاکم غیر مومنی فرمانروایی داشت ، آثار سوء رفتار او علاوه بر اینکه وهن دین و دیانت را در بر دارد ، موجب خفت و خواری مومنان غیر همسو نیز خواهد شد . این است که خداوند با زبان تهدید ، شدت عذابش را به سمع همه ی مومنان میرساند . و اعلموا ان الله شدید العقاب . یکبار دیگر آیه را با دقت بخوانید .

    همه ی شما مومنان از فتنه بترسید ، در حالی که این فتنه یک ویژگی دارد ، اثر سوء آن محصور به آن تعدادی که مرتکب ظلم شدند نمیشود ، همه ی شما بدانید همانا خدا بسختی عذاب میکند . خداوند مصداقی برای فتنه و ظلم بیان نمیکند و تهدید عذاب را محصور در دنیا و یا آخرت نمیسازد .

    ایمان تشریفی .

    نگویید مومنان در آیه که خطاب خداوند متوجه ی آنهاست ، مومنان تشریفی هستند ، اینان در مرحله ی ابتدایی ایمان قرار دارند و از باب اینکه تشویق شوند و ایمان در جانشان مستقر شود خداوند آنان را مومن میخواند . اما امروزه بواسطه ی مجاهدت علماء در نشر و گسترش فرهنگ ایمانی و جانفشانی عزیزانی که در برخورد با عوامل کفر و ارتداد ، هستی و وجود شان را تقدیم ذات اقدس الهی کرده اند و اینک تن بیجان و غرقه به خونشان در دل خاک آرام گرفته است ، روح ایمان و اعتقاد درست علاوه بر اینکه فراگیر شده است ، مومنان را از حالت تشریفی خارج و به ایمان واقعی نائل ساخته است . دیگر عصر تهدید به پایان رسیده است و اختلافات درون دینی نمیتواند از اقتدار و شوکت مومنان بکاهد . دیگر زمان آن به پایان رسیده است که امور سیاسی ، اقتصادی ، فکری و فرهنگی شان بدست آن تعداد مومن ستمگر افتد .

    گرچه انکار آثار مثبت مداد العلماء و دماء الشهداء به دور از عقل و منطق است . و گرچه نمیتوان فراوانی مدارس ، کتابخانه ها ، دانشگاهها و خیل کثیر اساتید و اندیشمندان را نادیده پنداشت . و از تکثیر روزانه هزاران صفحه کتاب و مقاله و ... به خود نبالید . و از بیداری و تعهد مسئولانه ی جمع زیادی از جوانان خرسند نبود . با این همه تصور مردم گرفتار در دام غلط اندازیهای فاحش یهود ، تصدیق خروج از ایمان تشریفی را سخت میسازد .

    ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 88/3/6ساعت  5:41 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    در دفاع از مظلوم (15)

    و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد (قسمت سوم)

    دهها هزار نفر از مردم از مردم یزد و اصفهان آمدند و عزت ملت را به نمایش گذاشتند. گفتند دولت بین مردم سیب زمینی توزیع کردند. همان موقع پیغام دادم و گفتم شما که مردم را نمی شناسید و به آنها توهین می کنید اگر سیب زمینی گرفتند و به میدان آمدند چه چیزی گرفتند که ابراز احساسات کنند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند؟

     

    لزوم عرفان به قرآن .

     

    برای رهایی از مصیبت ها و ناگواریها و هر آنچه که از فتنه برمیخیزد چاره ای نیست جز تمسک جستن به کتاب الهی . در روایتی امام صادق علیه السلام میفرمایند : من لم یعرف الحق من القرآن لم یتنکب الفتن . سعی کنید تا جوانید و حواشی زندگی دنیوی عمر تان را مشغول به خود نساخته عارف به آیات حق شوید ، خلاصی از فتنه و آشوبهای فکری و فرهنگی عرفان به قرآن را میطلبد .

    دین جویی و دین خواهی عارفانه متفاوت از دینداری پیروانه است . همه ی آنهایی که دین داریشان بسته به پیروی از این و آن است ، با خروج این و آن از دین متزلزل و گرفتار میشوند . کتاب الهی و سنت رسول الله بدون تاریخ مصرف است ، همیشگی است چون کوه استوار است ، لذا برهمه ی دین خواهان بویژه جوانان فرض است که معارف دینی شان را از این سرچشمه های جاودانه و نامتزلزل بدست آورند .

     

    قرآن و بعد توبیخ .

     

    قرآن در مواردی مومنان را توبیخ و سرزنش میکند.

    یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لاتفعلون ؟ کبر مقتا عندالله ان تقولوا ما لاتفعلون .

    ای مومنان چرا میگویید آنچه را که عمل نمیکنید ؟

    عدم نمود گسترده ی توبیخ الهی در جامعه خسارات فراوانی را به همراه داشته و دارد . سیستم و نظامی کارآمد میتواند از توبیخ بهترین بهره و برداشت را جهت تادیب و عدم لغزش دینی مومنان داشته باشد . زمانی سازمانهای نظارتی عملکردی شایسته دارند که اولا تحت لوای فرهنگ و آئین توبیخ الهی فعالیت کنند و ثانیا نظارت خدا و بسیار بزرگ بودن توبیخ الهی به باور جدی آحاد مردم درآمده باشد .

    ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/3/5ساعت  1:28 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

     بسم الله الرحمن الرحیم

    در دفاع از مظلوم (14)

    و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد (قسمت دوم)

     

    خدا شاهد است صدها ساعت نوکری آن روستایی دورافتاده را که زیر چرخ برنامه‌ریزی توسعه شما له شد، و یک بار دست‌بوسی آن کشاورز و کارگر را به صدها ساعت نشست و برخاست همراه با شما عوض نخواهم کرد.

    اهمیت وفای عهد .

    یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لاتفعلون کبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لاتفعلون ( آیه ها ی 2 و 3 سوره ی صف ) .

    ای کسانی که ایمان آورده اید ، چرا چیزی می گویید که انجام نمی دهید ؟ نزد خدا سخت ناپسند است که چیزی بگویید و انجام ندهید .

    اهمیت وفای به عهد و پیمان و اهتمام به هماهنگی و تعادل بین گفتار و رفتار در فرزندان آدم بقدری است که خدای متعال پیش از ابلاغ آن خشم ، توبیخ و سرزنشش را اعلان میکند . لم تقولون - چرا میگویید ؟ ما لاتفعلون - آنچه را که عمل نمیکنید . خداوند واژه ی خشم را نیز با تاکید میآورد ، کبر مقتا عندالله - بسیار عظیم است خشم خدا ، ان تقولوا ما لاتفعلون - اینکه بگویید آنچه را که انجام نمیدهید .

    لذا رسول خدا وقتیکه در نقطه ی معینی وعده میگذارد در روایت دارد که - فاشتدت الشمس علیه ، خورشید به شدت بر او میتابد . توجه دارید که تابش خورشید آن هم با وصف شدت در سرزمین حجاز و در مکه گرما و حرارت فوق العاده ای را منتقل میسازد . رسول خدا تقاضای اصحابش را جهت رفتن به سایه نمیپذیرد . میفرماید : قد وعدته الی هاهنا . وعده ی من با او در این محل مشخص است . رسول الله به محل مورد توافق در وعده با همه ی مشکلاتش پایبند است .

    در روایتی امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء میپرسد : تدری لم سمی اسماعیل صادق الوعد ؟ آیا میدانی که چرا اسماعیل صادق الوعد نامیده شد ؟ جواب میشنود : لا ادری . خیر ، نمیدانم . امام میفرماید : وعد رجلا فجلس له حولا ینتظره . به مردی وعده داد و یک سال در محل وعده به انتظار آن مرد نشست .

     

    مراتب وفا و جنگ الفاظ .

    دوستان صمیمی ، مبادا در word war و جنگ الفاظ تسلیم وسوسه های شیطان شوید . الفاظ و عبارات slang همانهایی که در کوچه و بازار بطور غیر رسمی رایج است ، را در رابطه با پیامبران الهی بر زبانتان جاری سازید . مبادا نعوذ بالله بگویید : چه آدم بیکاری بود . یا مشکلات ما را نداشت . و یا زندگی مخارج دارد . و کسب و کار را چه کنیم ؟ و از اینگونه جملات . بدانیم که وفا ی به عهد در انسانها و در جوامع به یک روال و به یک اندازه نیست . وفا نیز مانند سایر صفات دارای مراتب است . و انسانها در وفا ی به عهد مراتبشان را به ظهور میرسانند .

    ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 88/3/4ساعت  5:3 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

     بسم الله الرحمن الرحیم

    در دفاع از مظلوم (13)

    و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد(قسمت اول)

    در عرصه سیاست خارجی دیدیم کار به کجا رسیده بود. عده ای با شعار تنش زادیی می خواستند ملت ایران و آرمان های ملت ایران را در نظام سلطه، در نظام استعمار و مناسبات یک سویه و ظالمانه هضم کنند. در همین کشور مقاله نوشتند که دوره انقلاب به سر رسیده است. دوره استقلال خواهی به سر رسیده است. عزت نامفهوم است و در مناسبات جهانی، جایگاهی را که دیگران برای ما در نظر گرفته اند، باید بپذیریم و تمکین کنیم.

     

    معاهدات و قراردادها .

    قرآن در آیه ی یک سوره ی مائده خطاب میکند به مومنان میفرماید : یا ایها الذین آمنوا اوفوا بالعقود . ای کسانی که ایمان آورده اید ، به قرار داد ها ( ی خود ) وفا کنید .

    مفسران میگویند : اوفوا بالعهود . یعنی عقد و عهد را در مباحث با کمی مسامحه به یک معنا تعریف کرده اند . 

     

    چنانچه ملاحظه میکنید کلمه ی العقود در آیه بصورت جمع و دارای الف و لام است . و هیچ قیدی هم ندارد . لذا عمومیت را میفهماند . شامل همه ی عقد ها و عهد ها میشود و همه ی مصداقهای عقد و عهد را در بر میگیرد . چه عقد هایی که بر کاغذ نوشته شده و گواهانی شاهد آن بودند و چه عهد هایی که بر زبان جاری گشته و یا در دل خطور کرده ، و یا حتی با اشاره ی چشم و یا دست آن را فهمانده ، العقود شامل همه ی این موارد میشود . چه اینکه بین دو نفر پیمانی بسته شده باشد و یا بین جمعیت هایی ، بین دو دولت و یا بین چند دولت ، العقود همه ی این موارد را پوشش میدهد .

     وفا ی به عهد .

     بقای همه ی پیمانها و معاهدات در گرو وفا است . آیات و روایات فراوانی در خوبی وفای به عهد و پیمان از جانب خدای بزرگ و ائمه ی رستگاری سلام الله علیهم اجمعین وارد شده است .

     و اوفوا بالعهد ان العهد کان مسئولا ( 34 اسراء ) . و به پیمان ( خود ) وفا کنید ، زیرا که از پیمان پرسش خواهد شد .

     

    عهد و پیمان از جمله مواردی است که مورد پرسش قرار میگیرد .

    و اذکر فی الکتاب اسماعیل انه کان صادق الوعد و کان رسولا نبیا ( 54 مریم ) .

     و در این کتاب از اسماعیل یاد کن ، زیرا که او درست وعده و فرستاده ای پیامبر بود .

      خداوند اسماعیل را به جهت صدق وعده تجلیل میکند .

     تاکید فراوان به خوبی وفای به عهد حکایت از فطری بودن آن دارد . بدون وفا ، ستونهای اجتماع متزلزل و سقف اجتماع هر لحظه در معرض ریزش و نابودی موجودات و انسانها حتمی خواهد بود . هیچ دو نفری و هیچ خانواده ای بدون وفا ی به عهد و پیمان آرامشی نخواهند داشت . اگر دیدید در فردی و یا جمعی هماهنگی در گفتار و رفتار وجود دارد به معنای آن است که سمفونی وفا در حال نواخته شدن است . وفا خروج از دائره ی دوئیت و نفاق است . نمایان ساز سخن برآمده از فکر و اندیشه در صحنه ی عمل است . وفا ی به عهد روایتگر خط بطلان بر ضعف و سستی اراده در آدمی است .

    ادامه دارد ...

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/3/3ساعت  1:37 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]